sunnuntai 24. tammikuuta 2016

Mitä jos kaikki autokauppiaat olisivat suvaitsevaisia?




Mies saapuu autokauppaan ehkä hieman ärtyneen oloisena:


- Päivää! Ostin teiltä Volkswagen Golfin noin puoli vuotta sitten. Äsken ajellessani moottoritiellä leikkasi moottori kiinni. Kuulosti siltä, että jakoketju paukahti poikki. Hinautin auton tuohon pihaan, mitäs nyt tehdään?


Ystävällisesti hymyillyt myyjä punertuu raivosta ja saa
vaivoin murahdeltua hakevansa johtajan paikalle. Pomo saapuu paikalle noin puolen tunnin kuluttua ja kysyy tylysti, että mikäs on herralla ongelma?

-Melkein uudesta Golfista pamahti jakoketju poikki. Eikös se ole teidän velvollisuutenne korjata vika?


-Tiesittekö, että myös Toyotissa on jakoketjuvikoja? On törkeää tulla valittamaan volkkarin jakoketjusta, vaikka jokainen tietää, että Toyotassa on ollut samaa vikaa, vastaa päällikkö.


-Mitä sinä nyt sössötät, ei tässä nyt puhuta Toyotasta vaan minun autostani. Mitä ne Toyotat nyt tähän kuuluvat? asiakas suutahtaa.


- Sitä paitsi, jakoketjuvikaa on ollut tilastojen mukaan  keskimäärin 19 kertaa enemmän volkkarin TSI-moottoreissa kuin muiden merkkien moottoreissa yhteensä, jatkaa tuohtunut autonomistaja.


-Jaahans, sitä onkin näköjään luettu nettilehteä, olettekin nähtävästi autojenvihaaja!


-Että mikä? Mitä ihmettä sinä höpiset? Ihan kuulkaas Tekniikan Maailmasta luin!


-Meillä on jo pitkään ollut nollatoleranssi autojenvihaajia kohtaan. Voitteko poistua vai soitanko poliisin? Aiomme myös ottaa yhteyttä työnantajaanne ja kertoa, että vihaatte autoja! Olette tyhmä peräkammarin poika ettekä osaa edes lukea ettekä kirjoittaa!


- Mutta…


Tässä vaiheessa kaksi vihaista myyjää tulee heittämään miehen ulos nimitellen häntä samalla autonvihaajaksi.  Kun miestä revitään vaatteista kohti ovea, huutaa johtaja vielä perään raivosta paksulla äänellä:


-Tiesitkö autonvihaaja, että Gallen-Kallela piirsi jo viime vuosisadan alussa auton, jossa ei ollut tuulilasia eikä turvavöitä! Rattikin oli väärällä puolella! Että kyllä Suomessakin on tehty paskoja autoja jo paljon ennen kuin ensimmäistäkään volkkaria oli Suomeen tuotu! On naurettavaa tekopyhyyttä arvostella muita autoja, kun Suomessa on jo pitkät perinteet huonojen autojen valmistuksesta!!




Kaikesta kokemastaan täysin pöllämystyneenä mies raahustaa bussipysäkille. Linja-autoa odotellessaan hänet yht’äkkiä ympäröi joukko kovasti äskeisten automyyjien oloisia miehiä pellenaamarit päässä. Joukkio alkaa tanssia piirileikkiä miehen ympärillä, ja rallattaa kovaan ääneen:

-Autojenvihaaja, autojenvihaaja, ei osaa lukea, ei kirjoittaa!


Vuorotellen jokainen heistä sylkee miestä naamaan ja osa potkii persuksille. Kauhistunut, täysin tolkkunsa menettänyt autoilija sortuu lopulta väkivaltaan ja tönäisee yhtä miehistä päästäkseen pakoon pilkkaringin keskeltä. Tässä vaiheessa autoliikkeestä juoksee paikalle lisää väkeä mustiin huppareihin ja naamareihin sonnustautuneena. 

Huppariporukka ja pellet potkivat asiakkaan henkihieveriin ja lopulta porukan rotevin kaveri kaivertaa puukolla nyt jo tajuntansa menettäneen miehen otsaan kirjaimet AV (autojenvihaaja). Kun hälytysajoneuvojen äänet alkavat kiiriä kaukana, poistuvat automyyjät kiireesti paikalta.


Epilogi:

Seuraavana päivänä Iltapäivälehtien etusivuilla (ja muiden lehtien verkkosivuilla) oli pääuutisena: ääriautojenvihaaja mellakoi ja pahoinpiteli automyyjiä Tampereella. Jo samana iltana kaikkien puolueiden puheenjohtajat sanoutuivat ehdottomasti irti autojenvihaajien väkivallasta ja ajankohtaisohjelmassa Vihreiden, Vasemmiston ja Anarkistien edustajat vaativat tiukempia toimenpiteitä autojenvihaajien saamiseksi kuriin.


-Tilanne on jo muuttunut sietämättömäksi. On vain ajan kysymys, milloin joku menettää henkensä, toteavat autojenrakastajat yhteen ääneen.


Mies katselee lähetystä sairaalasta epäuskoisena ja ajattelee: minä kun vain halusin kertoa, että autossa on vika. Haluaisin ajaa turvallisella autolla ja olen sitä mieltä, että ongelmalle pitäisi tehdä jotain.

9 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kun olin suhteessa Wilsonin seitsemään vuoteen, hän hajosi kanssani, teen kaiken mahdollisen saadakseni hänet takaisin, mutta kaikki oli turhaa, halusin häntä takaisin niin paljon rakkauden tähden, että minulla oli hänelle, pyydin häntä kaikesta Lupasin, mutta hän kieltäytyi. Selitin ongelmani jollekin verkossa ja hän ehdotti, että ottaisin yhteyttä oikeinkirjoittajan käyttöön, joka auttaisi minua heittämään loitsun, jotta voisin tuoda hänet takaisin, mutta olen tyyppi, joka ei usko oikeuteen, minulla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin kokeilla sitä, Tarkoitin oikeinkirjoittajaa nimeltä tohtori AKHERE ja lähetän hänelle sähköpostia, ja hän kertoi minulle, ettei ole mitään ongelmaa, että kaikki on kunnossa ennen kolme päivää, että minun ex palaa minulle kolme päivää ennen, hän heittää loitsun ja yllättävän toisen päivä, se oli noin kuusitoista. Minun ex kutsui minua, olin niin yllättynyt, vastasin puheluun ja kaikki mitä hän sanoi oli, että hän oli niin pahoillani kaikesta, mitä tapahtui, että hän halusi minun palaavan hänelle, että hän rakastaa minua niin paljon. Olin niin onnellinen ja menin hänen luokseen, niin aloimme yhdessä elää yhdessä onnellisina. Siitä lähtien olen luvannut, että kenelläkään tiedän, että minulla on suhde ongelma, olisin auttamassa tällaista henkilöä viittaamalla hänelle ainoaan todellinen ja voimakas oikeinkirjoittaja, joka auttoi minua omalla ongelmallani ja kuka eroaa kaikki fake niistä siellä. Jokainen tarvitsisi oikeinkirjoittajan apua, hänen sähköpostiosoitteensa: AKHERETEMPLE@gmail.com
      tai
      soita / whatsapp: +2349057261346 voit lähettää hänelle sähköpostia, jos tarvitset hänen apua suhteestasi tai muussa. Ota yhteyttä nyt kaikkiin ongelmiin
      AKHERETEMPLE@gmail.com
      tai
      soita / WhatsApp: +2349057261346

      Poista
    2. Tarvitsetko kiireellistä lainaa maksaa laskuja, ostaa talon, refinansiota tai rakentaa uuden yrityksen, henkilökohtaisen lainan, ostaa auton? jne.
      ota yhteyttä tunnettuun lainanantajaan pelkäämättä menetettyä. Tarjoamme lainaa lainoille, jotka tarvitsevat rahoitusta 3%: n korolla. ota meihin yhteyttä tänään laina-palvelun nopeasta ja kätevästä lainaamisesta.
        ota yhteyttä jompaankumpaan seuraavista yksityiskohdista.
      Sähköposti: financial_creditloan@outlook.com

      Poista
  2. Rikkinäisten autojen maahantuonti pitäisi olla rikos. Maahantuojafirman pomot oikeuteen!

    VastaaPoista
  3. Kuvastaa hyvin nykyistä Suomen tilaa.

    VastaaPoista
  4. HOW I BECAME A VICTOR AFTER SO MANY FAILED ATTEMPT OF GETTING A LOAN.

    I feel so blessed and fulfilled. I've been reluctant in applying for a loan i heard about online because everything seems too good to be true, but i was convinced & shocked when my friend at my place of work got a loan from Progresive Loan INC. & we both confirmed it and i also went ahead to apply, today am a proud owner of my company and making money for my family and a happy mom. Well i'm Annie Joe by name from Pauls Valley, Oklahoma. As a single mom with three kids it was hard to get a job that could take care of me and my kids and I had so much bills to pay and to make it worst I had bad credit so i couldn't obtain a loan from any bank. I had an ideal to start a business as an hair stylist but had no capital to start, Tried all type of banks but didn't work out until I was referred by my co-worker to a godsent lender advertising to give a loan at 2% interest rate. I sent them a mail using their official email address (progresiveloan@yahoo.com) and I got a reply immediately and my loan was approved, and I was directed to the Bank site where I withdrawed my loan directly to my account. To cut the story short am proud of my hair stylist company and promise to testify to the world how my life was transformed.. If you are in need of any kind of loan, i advise you contact Progresive Loan INC and be financially lifted Email: progresiveloan@yahoo.com OR Call/Text +1(603) 786-7565



    VastaaPoista
  5. Kun olin suhteessa Wilsonin seitsemään vuoteen, hän hajosi kanssani, teen kaiken mahdollisen saadakseni hänet takaisin, mutta kaikki oli turhaa, halusin häntä takaisin niin paljon rakkauden tähden, että minulla oli hänelle, pyydin häntä kaikesta Lupasin, mutta hän kieltäytyi. Selitin ongelmani jollekin verkossa ja hän ehdotti, että ottaisin yhteyttä oikeinkirjoittajan käyttöön, joka auttaisi minua heittämään loitsun, jotta voisin tuoda hänet takaisin, mutta olen tyyppi, joka ei usko oikeuteen, minulla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin kokeilla sitä, Tarkoitin oikeinkirjoittajaa nimeltä tohtori AKHERE ja lähetän hänelle sähköpostia, ja hän kertoi minulle, ettei ole mitään ongelmaa, että kaikki on kunnossa ennen kolme päivää, että minun ex palaa minulle kolme päivää ennen, hän heittää loitsun ja yllättävän toisen päivä, se oli noin kuusitoista. Minun ex kutsui minua, olin niin yllättynyt, vastasin puheluun ja kaikki mitä hän sanoi oli, että hän oli niin pahoillani kaikesta, mitä tapahtui, että hän halusi minun palaavan hänelle, että hän rakastaa minua niin paljon. Olin niin onnellinen ja menin hänen luokseen, niin aloimme yhdessä elää yhdessä onnellisina. Siitä lähtien olen luvannut, että kenelläkään tiedän, että minulla on suhde ongelma, olisin auttamassa tällaista henkilöä viittaamalla hänelle ainoaan todellinen ja voimakas oikeinkirjoittaja, joka auttoi minua omalla ongelmallani ja kuka eroaa kaikki fake niistä siellä. Jokainen tarvitsisi oikeinkirjoittajan apua, hänen sähköpostiosoitteensa: AKHERETEMPLE@gmail.com
    tai
    soita / whatsapp: +2349057261346 voit lähettää hänelle sähköpostia, jos tarvitset hänen apua suhteestasi tai muussa. Ota yhteyttä nyt kaikkiin ongelmiin
    AKHERETEMPLE@gmail.com
    tai
    soita / WhatsApp: +2349057261346

    VastaaPoista
  6. Tarvitsetko kiireellistä lainaa maksaa laskuja, ostaa talon, refinansiota tai rakentaa uuden yrityksen, henkilökohtaisen lainan, ostaa auton? jne.
    ota yhteyttä tunnettuun lainanantajaan pelkäämättä menetettyä. Tarjoamme lainaa lainoille, jotka tarvitsevat rahoitusta 3%: n korolla. ota meihin yhteyttä tänään laina-palvelun nopeasta ja kätevästä lainaamisesta.
      ota yhteyttä jompaankumpaan seuraavista yksityiskohdista.
    Sähköposti: financial_creditloan@outlook.com

    VastaaPoista